К основному контенту

Спомин про Китай

Після поразки Росії у війні з Японією 1904-1905 рр. у Китаю залишилось багато вояків, а в тому і мій батько – козак з Полтавщини. Я ж народився в Китаю в місті Харбін і хоч московські впливи з минулого давали про себе знати, але я ніколи не забув свого українського козацького походження, бо так мене виховав мій покійний, царство Йому небесне, тато... 

Манджурія, де ми перебували, мали свою протягуючу силу - це її великі, незаселені простори. Але, це незважаючи на те, що Китай вже тоді був густо заселений, то ніхто з китайців з центрального Китаю не хотів осідати в Манджурії. На те було дві причини : дуже гострий клімат та минулі історичні події. Ті минулі події вселили у пересічного китайця переконання, що краще жити в тісноті центрального Китаю, ніж і на широкому просторі, але по сусідству з московитами. 

Ще пам'яталось, що "Дальнєвосточная Сібірь" була колись китайскою країною, яку московити "русифікували" всякими способоми, хоч більшість місцевого автохтонного населення були "хіняни" (китайці з мішаниною інших азійських племен.) 

Московська імперіалістина політика для своєї експанзії в Азії потребувала забезпечити для себе той широкий край і для того просто фізично нищила все історичне чи етнографічне китайське. Поступово, рік за роком, змінювали навіть всі місцеві китайські назви поселень і місцевостей на московський лад. А китайців – господарів цього далекого східнього краю. Москва нищила небувалими фізичними способами. Тоді розстріл або петля на шию рахувались "гуманним" або ще "людяним" способом народовбивства. 

Китайці носили довге волосся всі, в тому числі і мужчини. І ось московські "культуртрегери" використовували ту національну китайську традицію для свого московського садизму в цілі розв'язання "китайської проблеми в Сибірі".

Москалі ловили китайців, хапали по три-чотири особи, зв'язували їх косами "букет", себто – до купи, і спихали зі стрімкого берега в річку. Нещасні точились на очах завойовника, так званого "христолюбіваго руськаго воінства"... Якщо ті "ході" (московська насмішлива назва китайців, подібно, як нас називають "хахлами") і вміли плавати, то звязані волоссям їхніх довгих кіс не могли тим спастися, бо їхні рухи паралізувались. Вони один другому перешкоджали і тонули в глибоких хвилях рік на "гордість, радість, сміх і славу вєлікай Расєї"... 

Таким "винахідливим" способом Московська імперія забезпечувала для себе "необ'ятниє" простори у східній Сибірі. А щоб скоріше той процес "русифікації" краю і скоріше знищити решти автохтоного населення, "державні мужі" того краю рішили "побідоносно" прискорити те народовбивство. З наказу московського генерал - губернатора "Приамурской" области від 1914 року рішено всіх "ході" (китайців) "виселити" до Китаю. Робилося це в такий підлий спосіб. Усіх китайців, як "врагов отєчества", включно зі старими і дітьми немовлятами вигняли на берег ріки Амуру, обманюючи, що їх туди наказано виселити. В дійсності ж виконання того історичного наказу робилося інакше. Коли на березі широкої річки Амуру було зібрано тисячі вигнаних китайців оточених московським військом, то залунав наказ : «Насядай на врагов, брасай іх у рєку!»... Почалася жахлива бойня... Береги Амура скропилась кровю, а хто не був добитий на березі, той сам кидався у воду. З великої маси нещасних до " хінського" берега повноводної й сильної річки Амура доплили лише 400 китайців... Грубі десятки тисяч так "виселених" "врагов велікай Расєї" загинули на незабутній сором і ганьбу Москви...

Від 1932-го року до 1938 року я мешмісті місті Та - хей - ха (по московські - "Сахалін") проти міста Благовіщенськ на річці Амур. Пам'ятаю три серпневі дні звані "Днями молитов за вбитих і потоплених москалями." До цих днів мешканці цього міста щороку приготовляли індустріальним способом такі пляшки, щоб вони не могли потонути, коли їх пустити в річку. В них наливали олії з ґнотом, який запалювали і так пускали в ріку по течії. Вночі це було чудове видовище. Амур блищав тисячами огнів. Це робилося скрізь по течії Амур і без перерви три дні пливли ці символічні свідки ненависти китайців до московської ментальности. Цей ритуальний акт мав свій символічний зміст : то, ніби, душі затоплених і вбитих допоможуть своєю ізотеричною силою повернути назад до Китаю зайняті московинами китайські землі в Сибірі. 

Я, як українець, глибоко співчував душевному болю китайців та їхньому природньому бажанню, але у ці три серпневих дня майже цілими добами висижував, не виходячи з хати.... Було дуже прочуло дивитися, як до Сахаліну допливали з Мохо ті маси горіючих символічних плящок, що віщують прийдешню волю для сплюндруваного краю... 

Задумуюсь і проходжу до висновку, що китайці, які пускали до течії Амуру ті горіючі пляшки, мали рацію... Передбачаю, що "Російська" імперія підкочується до свого фізичного розвалу бажає Китай...

Джерело : Шевченко. М. Спомин про Китай // Українське козацтво ч. 1-2 (46-47) січень - березень 1978 р. 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Зелений Клин – українська земля у Тихому океані

Територія сучасного Зеленого Клину ще з давніх часів населяли маньчжурські, корейські та тунгуські племена де вони боролися за встановлення своєї влади так це призвело до заміщення культури та просуванню китайської культури углиб Маньчжурії. У Середньовіччі ці народився об'єднались в Китайську державу і у 17 ст. іноземці а трохи згодом і сам китайський імператор дає розрізненим племенам офіційно назву маньчжур.  — Карта Маньчжурії — Наприкінці 16 століття московське князівство почало свій рух на територію Уралу та підкорювало одні за іншими народами. Після того як ці народи були завоювані московські козаки почали колонізацію цих земель не зустрічаючи спротиву з боку народів. Першим українцем який з'явився на підкореному Далекому Сході не з власної волі став гетьман "Сіверської України" Дем'ян Многрішний котрого москалі заслали на територію Забайкальського краю. Подальша експансія росіян на територію Далекого Сходу на територію Приамур'я...

Україна біля Тихого океану

                                     І Життя далекосхідних українців зовсім не висвітлено досі як слід, а там, де й висвітлено, то хибно, з викривленням в цей чи той бік. Так, російська література взагалі замовчує й затирає це питання, і хоч твори російських письменників про Далекий Схід (ось як твори Фадєєва та інших) рясніють українськими іменами й українським фольклором (бо без цих імен і цього фольклору немає Далекого Сходу!), як рябіє і вся історія цього краю, надто ж історія громадянської війни на Далекому Сході українськими прізвищами героїв, народних ватажків, прославлених на всю російську імперію, одначе ніде в російській літературі не побачите натяку, що це українське, що це український народ, шо це герої України, Ні навпаки, скрізь той самий галас, за Леніним, про край «нашенський». про народ «нашенський» — цебто російський.            ...

Реформація на території сучасної Словаччини в 17. Столітті

🇦🇹Габсбурги використовували антитурецьку боротьбу для сприяння централізації та рекатолицизму. Протестанти в Королівській Угорщині були позбавлені майна і церков. Незадоволені протестанти подали протест на сейм у Братиславі, і ерцгерцог Маттіас, який представляв свого брата Рудольфа II, відповів, що подібні контрреформаційні дії не будуть продовжені. Однак імператор Рудольф II відхилив їхній протест і заборонив обговорювати релігійні питання на зборах.  ⚔️Повстання Штефана Бочкая було першим з шести антигабсбурзьких повстанських повстань. Це відбувалося в 1604 – 1606 роках. Він успішно розгромив прихильників Габсбурзької контрреформації і звільнив майже всю Східну Словаччину. Він прагнув домогтися свободи віросповідання для вищих класів. Обидві сторони уклали мир 23 червня 1606 року у Відні. Привілейованому населенню була гарантована свобода віросповідання, а учасникам повстання була надана амністія.  - Штефан Бочкай - 👑Юрай Турзо, який був обраний угорським пал...